tSX Extender 1.3.1 (Primitive Itch)
Pokud se stejně jako já vrhnete do bezhlavého instalování tSX, bude vám za chvíli
základní panel s osmi políčky pro tSX malý. Tento problém řeší výtečně tSX
Extender. Po jeho instalaci se poklepáním na jeho ikonu v panelu tSX otevře samostatné
okno obsahující volná políčka pro další zásuvky. Okno lze libovolně dle potřeby
zvětšovat, políčka se automaticky doplní. Particle Fountain
Je instalován spolu s trueSpace 3. Na základě modifikace intezity pramene
(Flow rate), maximální výšky proudu (Max altitude), úhlu tryskání (Spravy angle),
počtu rámečků animace (Num frames), typu částic (Particle type), použití gravitace
(Gravity) a velikosti částic vytvoří program animovanou fontánu.
Ukázka fontány animovaný GIF 66kB
Primitives Plus
Je instalován spolu s trueSpace 3. Nástroj na modelování různě náhodně
deformovaných čtverců, trojůhelníků a krychlí s náhodně deformovanými stěnami.
Ukázka GIF 6kB
Extra Primitives (Black
Knight Productions)
Zatím Beta verze přináší několik základních tvarů, které můžete jedním
kliknutím myši rychle vytvořit.
Align Objects
Velmi užitečná zásuvka, která umí zarovnávat objekty navzájem, a to buď v
jednom nebo více rozměrech X, Y, Z. Objekty lze zarovnat na střed, anebo podle jejich
maxima resp. minima. Zarovnání na maximum/minimum je v podstatě zarovnání podle
levého nebo pravého okraje, takže lze velmi snadno přesně umísťovat koule nebo
natočené objekty.
Ovládací dialog GIF 4kB
F Creator 2
Vytvářejte objekty pomocí matematických funkcí! Pokud potřebujete vytvořit
přesnou parabolu s průřezem sinusoidy, je tato zásuvka určena především vám.
Hodí se zejména pro vytváření velmi efektních prostorových grafů.
Flare Effects (Axion Software)
Vytvářejte záblesky vznikající odleskem světla v čočkách!
Jde vlastně o kombinaci tSX a běžného 2D pluginu. tSX vytvoří na základě
zadání mnoha parametrů bitmapu, která je speciálním způsobem aplikována na
renderovaný obrázek prostřednictvím 2D pluginu.
Ukázka JPG 9kB
Glow32
(Axion Software)
Pozor, Glow32 se nám sem připletl v podstatě omylem! Není to zásuvka typu tSX,
ale je to dvourozměrný plugin, který do trueSpace 2 a výše
nainstalujete přes Photoshop Plugin Interface. Zmiňuji ho, protože o dvojrozměrných
plugins se v tomto článku věnovat nebudu, neboť jejich záplava je nezměrná.
Tento filter přidá po renderování scény záři, rozmazanou auru.
Používá se především pro rozmazání plamenu svíčky, žárovky. Aplikaci
tohoto filtru si můžete prohlédnout v oddělení [galerie],
kde byl použit v reklamní scéně "Puk Českého hokeje".
Gaffer's Assistant 1.1 (Primitive
Itch)
Představte si scénu dlouhé ulice osvělené 52 pouličními lampami.
Světla, které vrhají nejsou spojena do jednoho objektu, protože musí být napojena na
sloup lampy. Po krátkém preview renderingu si uvědomíte, že intenzita světel je tak
velká, že z černého asfaltu na silnici udělá bílou pláň osvětlenou jaderným
výbuchem. Nezbývá než kliknout jedno každé světlo, snížit intenzitu, upravit
barvu a také trochu úhel...
S pomocí Gafferova asistenta už to nebude třeba. V dialogu navolíte, jaké
atributy chcete u světel měnit (barvu, intenzitu, ale i úhel,...) a pak jen kleppnutím
na několik světel můžete všechny změny aplikovat najednou!
Ovládací dialog GIF 8kB
Layery 1.0 (Primitive Itch)
Také vám možnosti rozvrstvení obrázku do jednotlivých hladin (Layers)
ulehčilo práci o 80%? Tato zásuvka přináší podobně nedocenitelnou funkci i do
trueSpace 3.
Vytvořte si několik pracovních hladin - u auta řekněme "písty",
"motor", "kapota" - a na ně umísťujte příslušné objekty.
Zpomalují vám písty překreslování a ztěžují orientaci, ačkoliv pracujete na
zadním spoileru? Zaškrtnutím okénka vedle hladiny "písty" zmizí resp.
objeví se všechny objekty z této hladiny.
ObjectMoveCopy
Jak název napovídá, posouvání objektu přesně po souřadnicích není
problém. Navíc však můžeme objekt před posuvem kopírovat a tento krok nechat
opakovat x-krát.
Ve spojením s fyzikálními vlastnostmi objektů (od trueSpace 3) pak nechte
vytvořit a popadat řadu 329 dominových kostiček několika málo kliknutími
myši!
ObjectSnap
Další z palety umožňující přesné umisťování objektů. Pokud vám
nestačí funkce magnetu (Magnetic tool) v trueSpace 3, pak si systém o tuto
zásuvku rozšiřte. Parametry umístění má tento tSX skutečně široké.
MLB Pathfinder (Primitive
Itch)
Slabinou trueSpace byl doposud způsob, jakým se ukládá scéna a textury v ní
použité. Přenesete-li tuto scénu na jiný počítač do jiné složky na disku, pak si
připravíte aspoň půlhodinovou zábavu s obnovováním cest k texturám, které
trueSpace nevidí. Opravou byla funkce "archivovat scénu" v trueSpace 3.
Jako rozšíření takové funkce používejte pro opravu textur ve svých
knihovnách materiálů (MLB Libraries) zásuvky MLB Pathfinder, která přehledně
zobrazí a nechá opravit rozbité cesty k texturám.
TreeDO Beta
Ačkoliv jde jen o Beta verzi (jakýsi vývojový krok před dokončením), je
TreeDO velkou pomocí při zalesňování scén. Pokud chcete ve svém parku mít břízy
a smrky vedle palem a keřů, s touto zásuvkou to není problém.
Strom se vytváří důmyslným mechanismes s mnoha ovlivnitelnými parametry.
Výsledkem je model stromu. Další významnou předností je, že listy/jehličí jsou
automaticky spojeny v jeden objekt izolovaně od kmenu. Potažení listů zeleným
materiálem a kmenu dřevem není složitý proces.
TreeDO je také k dispozici uživatelům trueSpace 2 v formě nezávislého
programu, jehož výstupem je COB formát (Caligari Object) nebo
Autocad DXF.
Ukázka JPG 13kB
Unwrapper 1 (Primitive
Itch)
Některé zakázky ve studiu VLADO
vyžadují atraktivní řešení obalových materiálů. Nezměrné urychlení
procesu navrhování obalu přináší tSX Unwrapper - Rozbalovač. Objekt
se rozbalí do dvourozměrné bitmapy, kterou lze pak použít v běžném
grafickém editoru pro přípravu tiskových podkladů. Program neexportuje
textury, ale jen připraví geometrický rys rozbaleného pláště. Na "krabicoidní"
a kulovité tvary funguje bezchybně, s pyramidou si již nevěděl rady.
Namapujte, vytiskněte, vystřihněte a slepte si vlastní globus!
Waves
0.5
Co myslíte - udělejte si vlnky! tSX Waves jsme nemohli příliš prověřit,
ačkoliv se zdá být velmi užitečným. Důvodem bylo časté "padání"
trueSpace zbůsobené chybou zásuvky.
Možná v další verzi Waves...
Work Smarter Not Harder (Joe Messina)
Pracujte víc chytře, ne víc složitě! Tak by se dala přeložit výzva Joe
Messiny. Jeho tSX vás o tom přesvědčí. Vyvářejte všechny základní tvary
(Primitives) trueSpace rychleji díky stále viditelným parametrům tvaru. Jedním
kliknutím přidejte některý z dalších základních tvarů na ovládací paletě.
Go |